perjantai 9. elokuuta 2013

Lomalla viimeinkin

Ette välttämättä kuule minusta kovinkaan paljoa seuraavien viikkojen aikana, koska meillä alkaa loma! Voitte silti kommentoida ja esittää bloggausaiheita, koska kyllä minä aion täällä välillä käydä.

Loma tarkoittaa kuitenkin minulle ensisijaisesti kotona/mökillä rentoutumista, leffailtoja oman kullan kainalossa ja kaikenlaista kokeilevaa kokkailua. Lisäksi tulee ystävyys- ja sukulaisuussuhteiden hoitoa, ehkäpä joku pieni kotimaan lomamatka ja tietysti eräily, sienestys, marjastus ja metsästys! Internetin räpeltäminen kuuluu kaupunki-elämään ja arkeen. Mökillä/lomalla/metsässä ollessa minua ei netti voisi vähempää kiinnostaa. Jopa sähköpostikin saattaa jäädä unholaan.

Siinä missä muut palaavat töihin ja kouluun, minulla alkaa koko vuoden odotettu, rakastettu ja kaivattu vuodenaika: syksy ja loma. Sitä tulee taas vaellettua metsissä kunnes pohkeet ja selkä kivistää. Itikat, paarmat ja hirvikärpäset pureskelevat kaikki paljaaksi jäävät ihoalueet. Sieniä ja marjoja tulee (toivon mukaan) kannettua kotiin kiitettävät määrät ensi talven ruokavaliota sulostuttamaan. Ja mieskin pääsee toteuttamaan sisäistä metsästäjäänsä sekä myös todennäköisesti pientä metsuriaankin.

Niin, enhän minä varmaan ihan terve ole. Toiset haaveilevat löhölomasta paahtavalla hiekkarannalla, minä haaveilen viileistä, hyvälle tuoksuvista, varjoisista metsistä. No, himonsa kullakin.

Lomalla.
Ehkäpä minä olen vähän tällainen alkukantainen metsästäjä-keräilijä. Vaisto vie ja minä seuraan. Olen usein miettinyt suhdettani luontoon ja ruokaan. Olen haaveillut kykeneväni jonakin päivänä viljelemään ja kasvattamaan edes jotakin ruokaa itse. Mutta viljelyä ajatellessani en vain tunne samanlaista intohimoa ja imua kuin ravinnon keräilyä ajatellessani. Ehkäpä se innostus herää sitten kun pääsee oikeasti kokeilemaan viljelytaitojaan.

Syksy on kuitenkin minun aikaani. Tulipa metsästä saalista tai ei, vasta syksyllä pystyn hengittämään.

Lämmin elokuun ilta ja syksyn kuuminta ulkoilumuotia. :D

Yritän muistaa käydä välillä kertomassa harrastus-kuulumisia. Se tosin riippuu siitä, miten paljon sataa vettä tai on muuta puuhaa. Jos on kovin hyvät kelit, voi olla, että vasta lokakuun puolella tapahtuu rivakampaa blogi-aktivoitumista.


Ihanaa syksyä kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida!